přednáška Krize očima astrologie a astropsychologie 3.12.2012 Praha

Pokud vás zajímá, co si o současné krizi myslí moderní humanističtí a transpersonální astrologové a astropsychologové, můžete se s jejich názory seznámit na přednáškovém večeru

KRIZE OČIMA ASTROLOGIE

Civilizace na rozcestí

Petr Lisý: URANSKO-PLUTONSKÁ KRIZE JAKO ZRCADLO CIVILIZACE, KTERÁ ZTRATILA SMYSL PRO POSVÁTNO Charakteristika významu Urana a Pluta v psychologické astrologii. Vliv těchto archetypických energií na utváření (post)moderní společnosti. Současná krize jako ultimátum civilizaci, která ve jménu sobeckých zájmů „odkouzlila“ a zpředmětnila přirozený svět a ztratila vůči němu schopnost vztahu a úcty (religió).

Pavel Turnovský: KRIZE A STRUKTURA CYKLU Co plyne ze srovnání průběhu současného a předchozího uransko-plutonského cyklu pro hledání východiska ze současné krize. Analogie a zrcadlení cyklických procesů majících počátky v letech 1850 a 1965.

Martina Lukášková: KDE HLEDAT VÝCHODISKO Z KRIZE? Otázka, kterou si klade každý, kdo se potká s krizí. Dokáže nabídnout astrologie nosná východiska anebo je sama v krizi? Je možné nalézt odpovědi v Rudhyarově koncepci cyklu vztahů planet?

Moderuje Tomáš Daněk

KDY: 12. 12. 2012, 18:00 - 21:00

KDE: v Emauzském opatství, Vyšehradská 320/49, Praha 2

VSTUPNÉ: Kč 100

Společnost pro humanistickou a psychologickou astrologii zde:

astrologie a současná krize roku 2012

Současná krize v pohledu moderní humanistické transpersonální astrologie a astropsychologie

Mapa není krajina

Horoskop mapa krajiny života

Horoskop jako mapa krajiny života

Rudhyar: Dvanáctý dům

Dane Rudhyar: Dvanáctý dům

Dvanáctý dům uzavírá cyklus lidské zkušenosti. Je poslední fází v procesu který se může během života jedince opakovat, nebo uzavřít tím co nazýváme smrt. Ve dvanáctém domě jedinec buď slučuje své úspěchy do semene nového cyklu růstu nebo se setkává s nahromaděnými výsledky svých nezdarů. Ve skutečnosti prakticky neexistuje člověk který nedosáhl nějakého úspěchu a nezakusil osobní nebo společenské prohry. V posledním domě cyklu je člověk nevyhnutelně konfrontován se svými úspěchy a nezdary. Jeho vzpomínky na minulost, vědomé nebo nevědomé, se shromažďují před prahem začátku nového cyklu. Jsou to Andělé Světla zvoucí na druhou stranu, nebo temní Strážci Prahu, jejichž rysy mají podobu jedincových frustrací, jeho životních odmítnutí, jeho strachu, jeho hříchů opomenutí stejně jako spáchaných přestupků. Jedinec se musí vyrovnat s touto složenou entitou kterou sám vytvořil. Musí jí projít, za každou cenu – jestliže pro něho má začít nový cyklus.

Read the rest of this entry »

Rudhyar: Jedenáctý dům

Dane Rudhyar: Jedenáctý dům

Právě tak jako pátý dům popisuje projevení schopností které byly získány ve čtvrtém domě, tak jedenáctý dům pojednává o formách kterých schopnosti projevené ve fázi desátého domu mohou nabývat jakmile jsou využity. Energie a nadání koncentrované ve čtvrtém domě nacházejí své vyjádření díky mechanismu objevujícímu se v pátém domě, plodné nebo tvůrčí aktivity, emoční citové výlevy vlastního já, přijímání rizika a všechny druhy odvahy, dramatická gesta v kterých jedinec funguje v osamělém jasu nebo jako pán lidí a okolností. Pátý dům je domem kosmického autokrata, Slunce, které v zářivé slávě vylévá samo sebe do prostoru a nesmlouvavě kontroluje pohyby svých planet.

Read the rest of this entry »

Rudhyar: Desátý dům

Dane Rudhyar: Desátý dům

Ve čtvrtém domu se jedinec učí stabilizovat a organizovat své energie z hlediska toho co zakouší jako základní prvky své osobnosti, poté co si osvojil alespoň instinktivní uvědomění toho co mu život a jeho původ dal k dispozici do užívání – druhý dům – a také poté co si osvojil znalost toho jaké možnosti mu poskytuje a dává jeho prostředí – třetí dům. Instinktivně nebo vědomě zjišťuje kam patří v omezené oblasti své rodiny a jaký postoj musí jako jedinec přijmout. Jeho povaha nabývá konkrétní formy, z hloubky jeho bytosti a jako výsledek souhry všech organických funkcí zakouší sílu, nebo jestliže byl podmíněn slabostí nebo hrozivým a chaotickým prostředím – bezmocnost.

Read the rest of this entry »

znamení Ryb

tet o znamení Ryb z pera Dane Rudhyara naleznete zde:

ZNAMENÍ RYB

znamení Vodnáře

text o znamení Vodnáře z pera Dane Rudhyara naleznete zde:

ZNAMENÍ VODNÁŘE

znamení Kozoroha

text o znamení Kozoroha z pera Dane Rudhyara naleznete zde:

ZNAMENÍ KOZOROHA

znamení Střelce

text o znamení Střelce z pera Dane Rudhyara naleznete zde:

ZNAMENÍ STŘELCE

znamení Štíra

text z pera Dane Rudhyara o znamení Štíra najdete zde:

ZNAMENÍ ŠTÍRA

znamení Lva

text o znamení Lva z pera Dane Rudhyara naleznete zde:

ZNAMENÍ LVA

znamení Raka

text o znamení Raka z pera Dane Rudhyara naleznete zde:

ZNAMENÍ RAKA

znamení Blíženců

text o znamení Blíženců z pera Dane Rudhayra na leznete zde

ZNAMENÍ BLÍŽENCŮ

znamení Býka

text o znamení Býka z pera Dane Rudhyara naleznete zde:

ZNAMENÍ BÝKA

znamení Berana

text o znamení Berana z pera Dane Rudhyara naleznete zde:

ZNAMENÍ BERANA

znamení Vah

text z pera Dane Rudhyara o znamení Vah

ZNAMENI VAH

znamení Panny

text o znamení Panny z pera Dane Rudhyara naleznete zde:

ZNAMENÍ PANNY

Rudhyar: Devátý dům

Dane Rudhyar: Devátý dům

Zkušenosti dávané do souvislosti s devátým domem jsou v podstatě ty se kterými se jedinec setkává v průběhu svého hledání smyslu věcí. Tento dům který je domem “ padajícím “ speciálně popisuje také záležitosti které vztahům a všem druhům skupinové aktivity umožňují nejúspěšněji fungovat a rozvíjet se v rámci systému konkrétní společnosti a kultury. Toto vyžaduje znalost celkových podmínek, postupů a pravidel které strukturují konkrétní způsob života společnosti a možností které k dosažení úspěchu a expanze tento způsob života poskytuje. Devátý dům je tradičně domem filosofie a náboženství, ale také pojednává o všech zákonných otázkách. Obecně se vztahuje k všemu co rozšiřuje jedincovo pole aktivity a prostor jeho mysli – dlouhé cesty, úzké kontakty s jinými kulturami a obecně cizinci a takto “ velkými sny “ které odhalují otevřenému vědomí směřování životních změn, význam minulosti, přítomnosti a předvídatelných událostí stejně jako trendů individuálního a kolektivního osudu. V rámci tohoto domu přicházejí také zkušenosti s věštci, proroky, vykladači osudu, statistiky zaměřenými na budoucnost, vyvozovači závěrů atd.

Read the rest of this entry »

Rudhyar: Osmý dům

Dane Rudhyar: Osmý dům

Život jedince je jako elipsa která má dvě ohniska, na rozdíl od kruhu který má pouze jeden střed. Těmito dvěma ohniskovými body, principy nebo tendencemi které jsou gravitačními body života a vědomí lidské bytosti, jsou, jak jsme viděli, individuálnost a vztahovost, jednotlivě představované Ascendentem a Descendentem. Protože astrologie vztahuje všechny své symboly a interpretace k začátku cyklů, prvnímu okamžiku individuální existence, prvnímu nádechu který propojuje nově zrozený organismus s otevřeným prostředím, domy nativity jsou počítány od Ascendentu, od prvního k dvanáctému. Nicméně, cykly existence nejsou uzavřené kruhy, dvě síly pocházející z principů individuálnosti a vztahovosti ovládají každá jednu polovinu cyklu. Hemicyklus pod horizontem je ovládán úsilím o aktualizaci všech možných potencialit obsažených v jedinci při narození, hemicyklus nad horizontem, přestože stále hluboce ovlivněn procesem sebe – aktualizace a úsilím o sebe – naplnění, je silně podmíněn charakterem a výsledky vztahů do kterých jedinec musí vstoupit pokud má dosáhnout úplného osobního naplnění.

Read the rest of this entry »

Rudhyar: Sedmý dům

Dane Rudhyar: Sedmý dům

Když je dosaženo sedmého domu zabýváme se zkušenostmi které již nevyplývají z typu aktivity založené zejména na individuálním já, ale místo toho na zakoušení způsobů vztahu k jiným já, způsobů vztahu které naznačují elementární smysl spolupráce a sdílení s jinými osobami. Ale pouhá kooperace neodhaluje úplný příběh, protože sama o sobě může mít pouze pomíjivou a povrchní hodnotu. Spolupracující by měli pocítit, že jejich „společný projekt“ slouží v rámci rozsáhlejšího existenčního celku, obvykle v rámci konkrétní společenské komunity nebo v nejlepším případě v rámci lidstva uvažovaného jako planetární organismus. Měl by být funkční účastí. Mělo by být nalezeno alespoň nejasné uvědomění si toho k čemu vztah slouží, co vztah mezi dvěma partnery zahrnuje, co je jeho účelem, a v rámci tohoto účelu by potom každý z partnerů měl být schopný objevit svůj vlastní individuální smysl. Život bez cíle – nebo jak by řekl americký indián, bez „vize“ – je žitím téměř bez hodnoty, a není do značné míry odlišný od života zvířete. Ale z hlediska různorodosti cílů mohou lidské bytosti evidentně, vědomě nebo instinktivně, žít, jednat a spolupracovat.

Read the rest of this entry »

Rudhyar: Šestý dům

Dane Rudhyar: Šestý dům

Šestý dům je dům „padající“, je posledním ze tří domů které mají svůj symbolický počátek v Nadiru, to znamená v nejnižším konci vertikální osy nativity, poledníkové linie. Padající domy jsou třetí, šestý, devátý a dvanáctý, ale je základní rozdíl mezi šestým a dvanáctým domem které končí v tomto pořadí na Descendentu a Ascendentu – západním a východním bodu natálního horizontu – a třetím a devátým domem které končí na Nadiru a Zenitu.

Read the rest of this entry »

Rudhyar: Pátý dům

Dane Rudhyar: PÁTÝ DŮM

To co bylo ve čtvrtém domu asimilováno, stabilizováno, integrováno nebo vystavěno produkuje potenciál energie. Sílu která je dostupná k užití. Na biologické úrovni to není pouze energie potřebná pro mezibuněčnou výměnu a přizpůsobení se těla změnám teploty, vlhkosti nebo magnetismu nacházejícího se ve fyzickém prostředí, ale také nervová a svalová energie vyžadující přijímání potravy, setkávající se s překážkami a nepřátelstvím a uspokojováním základních psychologických potřeb, například potřebou druhu reprodukovat se pářením. U mentálně a emocionálně vyvinutého jedince je osobní síla k dispozici v menším nebo větším rozsahu pro sebevyjádření z hlediska společenských a kulturních hodnot.

Read the rest of this entry »

Rudhyar: Čtvrtý dům

Dane Rudhyar: ČTVRTÝ DŮM

Se čtvrtým domem se dostáváme k jedné z nejvýznamnějších, přesto všeobecně nejméně správně chápaných částí moderních astrologických nativit. Příčina toho proč je čtvrtý dům uvažován pouze ve svém nejpovrchnějším smyslu – jako poukazující na domov a všechno nemovité jmění – je ta, že většina z nás stále žije na Zemi, která v naší základní pocitové zkušenosti zůstává plochou, přestože všechna naše rozumová ujištění představují protiklad. Astrologie stále čerpá velkou část svého symbolismu a významů z ptolemaiovské koncepce světa, a takto je čtvrtý dům stále spojován s ideou že pod povrchem Země není nic kromě pevné substance prostírající se stále hlouběji a s žádným jiným významem kromě toho že je pevná a je podkladem na kterém se staví domy a z kterého vzchází úroda a dobývá se podzemní bohatství.

Read the rest of this entry »

MUNDÁNNÍ ASTROLOGIE ukázka učebního materiálu

PŘEHLED MUNDANNÍ ASTROLOGIE

Pavel Turnovský

Podle filosofa Zdeňka Kratochvíla „astrologie byla v nejstarší době chápána jako výklad „písma nebe“, hlavně pozic planet ve znameních zodiaku. Pojem „písma nebe“, ze kterého lze přečíst význam pozemských dějů, potkáváme v řadě starých kultur. V Řecku se astrologie objevuje začátkem helénistické doby, a to jako racionalizující recepce babylonských nauk. K tomu přistupuje pojetí člověka jako mikrokosmu a sounáležitost jednotlivých částí lidského těla s kosmickými silami. „Hermetický“ princip „co je nahoře, je i dole“ byl prý i jakýmsi metodickým klíčem astrologie. Platonici někdy astrologii považují za svého druhu teologii, z aristotelské tradice zase přistoupí pojetí kauzálního výkladu „působení planet“. Základním pramenem středověké a renesanční astrologie je Ptolemaiův spis Tetrabiblios (Čtyři knihy astrologických předpovědí), se kterým se latiníci seznámili prostřednictvím Arabů.

Renesanční zvnějšnění hermetických nauk se týká i astrologie. Jako se pro alchymisty stalo kamenem úrazu zlato, tak jím pro astrologii bylo předpovídání budoucnosti. Už antická astrologie tím překročila rámec čisté souvztažnosti nebeských a pozemských dějů. Arabové tuto tendenci posílili svým fatalismem a kultem nutnosti natolik, že v renesanci byla astrologie považována především za metodu předpovídání budoucnosti. Proti tomu se osamoceně postavil až Johannes Kepler, jehož způsob myšlení byl astrologii a jejímu kontextu občas blízký. Zdeněk Kratochvíl: Filosofie mezi mýtem a vědou (Od Homéra po Descarta) kapitola 17.4 Renesanční astrologie.

Nicméně věštilo se odjakživa příležitostně nebo soustavně ve všech civilizacích. Ve Starém zákoně se např. připomíná babylonský zvyk věštit o novoluní. Je třeba si uvědomit, že staří astrologové věnovali pozornost rozmanitým jevům na obloze, které dnes patří spíš do oblasti meteorologie.

Anne Cheng (Dějiny čínského myšlení str. 39) upozorňuje na racionální podobu věšteb v Číně: Bude pršet. Nebude pršet. Úroda bude dobrá. Král by se neměl spojit s tím a tím kmenem. Iniciativu má člověk, on navrhuje a bohům nezbývá než působit.

Věštby Apollónovy kněžky Pýthie z Delf, bývají naproti tomu někdy rozumné jindy mnohoznačné. Např. věštba lýdskému králi Kroisovi na dotaz, zda bude jeho výprava proti perskému králi Kýrovi úspěšná, zněla: „Překročíš-li řeku Halys, zničíš velkou říši.“ Kroisos zničil velkou říši, ale tu svoji. Read the rest of this entry »

Rudhyar: Třetí dům

Dane Rudhyar: TŘETÍ DŮM

Když astrologické učebnice mluví o třetím domu jako o domu „bratrů a sester a blízkých příbuzných“, skutečně to znamená nejranější prostředí novorozence a rozvíjení vztahu k němu. Všechno v tomto prostředí působí na dítě a to je v kontaktu s tím čím začíná objevovat rozsah svých schopností a rozlišovat co je, jako živý organismus nadaný zvláštním druhem vědomí, z vnějšího světa. Tento svět obsahuje předměty a možná zvířata a záležitosti podporující růst, jakož i členy jeho uzavřené rodiny. Opravdu, astrologické odkazy na členy jeho rodiny – rodiče, sourozence, příbuzné – náležející k typu života který je stále uzavřeně zapojen do kmenových vztahů nebo příbuzenství. Ve společnosti, v které staré rodinné vzorce ztrácejí většinu ze své důležitosti, musí být vzaty v úvahu podstatnější hodnoty, hodnoty které poukazují na jakékoliv prostředí jako celek představující se rostoucímu vědomí dítěte.

Read the rest of this entry »

Rudhyar: Druhý dům

Dane Rudhyar: DRUHÝ DŮM

Druhý dům tradičně poukazuje na bohatství a v naší společnosti na peníze – symbol schopnosti vlastnit cokoliv co jedinec potřebuje nebo po čem touží. Pojem bohatství je nicméně velmi komplexní, má několik úrovní významů a většina astrologů má, nešťastně, tendenci interpretovat tento pojem a „záležitosti druhého domu“ povrchním, hlavně společenským způsobem. To co je skutečně v sázce v typu individuálních zkušeností které se vztahují k druhému domu nativity je problém vlastnictví, to co je zamýšleno vždy když jedinec používá slova „moje“ a „moje vlastní.“

Read the rest of this entry »

Rudhyar: První dům

Dane Rudhyar: PRVNÍ DŮM

Z hlediska astrologie s na jedince soustředěným přístupem, akt dýchání určuje první okamžik individualizované existence. V okamžiku prvního nádechu se otevírá ventil v srdci, krev se žene do plic a dva základní životní rytmy lidského organismu, proudění krve a dýchání, začínají fungovat. Třetí rytmus, o kterém pravděpodobně nic nevíme, který poukazuje na pulsace mozkomíšního moku, který se sám o sobě vztahuje k elektromagnetickým – „éterickým“ – proudům, může být také zahájen.

Read the rest of this entry »

Ladislav Moučka: NACHAŠ

Ladislav Moučka

NACHAŠ – Had Mojžíšovy knihy Genesis

O počátku a konci biblického času, návratu ke Stromu života a naději

*

Základní body obsahu knihy:

  1. Geometrická konstrukce Stromu života
  2. Tvar a proporce Božího jména
  3. Princip starozákonního času
  4. Počátek a konec biblického času
  5. Srovnání egyptské genesis s hlavními obrazy evangelií
  6. První a Druhý Adam
  7. Datační systém Starého zákona a jeho vliv na určení počátku křesťanského letopočtu
  8. Mariánská symbolika a vnitřní probuzení
  9. Kabalistický výklad Otčenáše

10.  Výklad Sefer Jeciry – Knihy utváření na základě posvátné geometrie

Část knihy s dovolením nakl. Půdorys přečtete na

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151049883103934.454270.166386878933&type=3

*

Celým Starým a Novým zákonem probíhá jednotná, velice důsledně dodržovaná číselná symbolika. Dodnes se mezi badateli ale vedou spory o jejím smyslu. Biblické příběhy se odehrávají na časové ose, která se nekryje s historickou realitou. Do současnosti nikdo pořádně neví, co tato časová osa vlastně znamená a za jakým účelem byla vytvořena.

Středobodem knihy Nachaš je objev nového řešení, ke kterému jsem dospěl až po mnoha letech práce. Klíč k číselné symbolice je kosmologický a jde v něm o pochopení správného postupu rýsování STROMU ŽIVOTA.

Vše spočívá v nalezení velmi jednoduché analogie mezi rychlostmi planet známých ve starověku vůči proměnné délce dnů roku. Tento vztah se dá geometricky zachytit. Každý geometrický útvar má pevně dané vlastnosti, které lze číselně vyjádřit. Do geometrických vlastností Stromu života zapadá biblická číselná symbolika s mimořádnou přesností, a my ji díky tomu můžeme pozorovat jako celistvý harmonický útvar.

Zlomové momenty biblických dějů se nadto odehrávají v uzlech přesného datačního systému, který byl nade vší pochybnost vytvořen uměle, do biblických knih byl zakomponován až dodatečně

a uzavřen mohl být nejdříve až na přelomu 6.-5. století před Kristem.

Společným znakem obou číselných systémů je symetrie chápaná jako všemu nadřazený zákon. Kniha Nachaš – Had Mojžíšovy knihy Genesis zpřesňuje výklad číselné symboliky Starého

a Nového zákona a zároveň je svým způsobem přínosná i pro historii astronomie.

Podobně jako píše Hans Küng, nechci se touto knihou dotknout náboženského cítění těch, pro jejichž víru v Boha jsou důležité zázraky chápané doslovně. Snažím se spíše současnému člověku nabídnout odpovědi na některé otázky, které mu mohou v jeho víře bránit.

Kniha Nachaš obsahuje údaje, které jsou snadno ověřitelné a doposud nebyly publikovány doma ani v zahraničí.

Ladislav Moučka

*

Formát B5, šitá v tvrdých deskách s přebalem, 400 stran, 150 ilustrací

Prodejní cena: 598 Kč

Naše knihy distribuuje knižní velkoobchod KOSMAS

sklad: V Zahradě 877, 252 62 Horoměřice

tel.: 226 519 387

e-mail: odbyt@kosmas.cz, www.firma.kosmas.cz

Knihy je možno pohodlně zakoupit v internetovém knihkupectví www.kosmas.cz,

nebo přímo u nakladatele pudorys@seznam.cz.

Astrologická ambulance Pavla Turnovskýho

ASTROLOGICKÁ AMBULANCE

Pavla Turnovskýho

ve čtvrtek 21. června. 18 – 20 hodin

v čítárně a knihkupectví U Stepního vlka Polská 58, Praha 2

.
Určeno zájemcům, kteří potřebují kratičkou astrologickou konzultaci (cca 10 minut),

cena 200 Kč

Je možné se objednat na:

astrolog.Pavel.Turnovský@seznam.cz

Pavel.Turnovsky@gmail.com

Martina Lukášková: Inanna a Ereškigal – revoluce Venuše

Martina Lukášková: Inanna a Ereškigal – revoluce Venuše

http://www.transformotor.cz/wp/wp-content/uploads/2012/06/Revoluce-Venuse.pdf